გაკვეთილის
თემა
|
ატმოსფეროს
ეკოლოგია
|
სწავლების
საფეხური და კლასი
|
III /
XI
|
მოსწავლეთა
რაოდენობა
|
24
|
საგანი:
|
გეოგრაფია
|
აქტივობის
მიზნები
და
მისაღწევი შედეგები
|
·
ბუნებრივი და ანთროპოგენური ხასიათის გლობალური პრობლემების
გაცნობა; ატომსფეროს ათვისებისა და დაცვის პრობლემის გააზრება; გლობალური პრობლემების
მოგვარების გზების დასახვა.
·
მოსწავლეს ესმის რას ნიშნავს ეკოლოგიური პრობლემა,
მისი გლობალური ხასიათი;
·
მოსწავლეები მუშაობენ ჯგუფებში აანალიზებენ მოცემულ
სქემებს, გამოაქვთ დასკვნები.
|
ესგ–თი
განსაზღვრული მისაღწევი შედეგები და ინდიკატორები
|
გეო. XI.3. მოსწავლეს შეუძლია
ბუნებრივი და ანთროპოგენური ხასიათის გლობალურ პრობლემებზე მსჯელობა;
გეო. XI.6.მოსწავლეს შეუძლია
გააცნობიეროს გლობალური პრობლემების გადაჭრაში ლოკალურ, რეგიონულ და საერთაშორისო
დონეებზე შემუშავებული კოორდინირებული პოლიტიკის აუცილებლობა
|
გაკვეთილის
მსვლელობა
|
I ეტაპი – კითხვა – პასუხი,
5 წთ.
მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს, გაიხსენონ ნასწავლი მასალა და უპასუხონ
კითხვებს:
·
რა არის ატმოსფერო?
·
რა მნიშვნელობა აქვს ატმოსფეროს?
·
როგორია ატმოსფეროს შედგენილობა და რომელია ძირითადი
შრეებისგან შედგება?
·
რისთვისაა საჭირო ატმოსფეროს შესწავლა?
·
რატომ უნდა დავიცვათ ატმოსფერო?
II ეტაპი – მინილექცია, 5წთ;
ტექსტსა და თვალსაჩინოებებზე მუშაობა, 20 წთ.
მოსწავლეთა პასუხების მოსმენის შემდეგ მასწავლებელი პროექტორის საშუალებით
აცნობს მოსწავლეებს ეკოლოგიურ პრობლემას.
რის შემდეგაც ხუთ ჯგუფად დაყოფილი კლასი მუშაობს სხვადასხვა დავალებაზე.
I ჯგუფი – მუშაობს ტროპოსფეროს შედგენილობასა და მნიშვნელობაზე;
II ჯგუფი – აანალიზებს ნახატს 27.1;
III ჯგუფი – აანალიზებს ნახატს 27.2
IV ჯგუფი – 27.3 და 27.4 აანალიზებს
V ჯგუფი – 27.5 და 25.6
სამუშაოს შესრულების შემდეგ ხდება ნამუშევრების პრეზენტაცია. 10 წთ.
III ეტაპი – გაკვეთილის შეჯამება, 5 წთ.
პრეზენტაციის შემდეგ მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს ჩამოთვალონ ის
ღონისძიებები, რომლების მათი აზრით საჭიროა გატარდეს ატმოსფერული გაჭუჭყიანების თავიდან
ასაცილებლად
|
შეფასება
|
შეფასების რუბრიკები ურიგდებათ ჯგუფებს. ჯგუფები ახდენენ თვითშეფასებას
|
საგნმანათლებლო
რესურსები
|
პროექტორი, კომპიუტერი, გეოგრაფიის სახელმძღვანელო 11 კლასი (ბლიაძე,
ჭანტურია), თაბახის ფურცლები, კალმები
|
ჯგუფის თვითშეფასების კითხვარი
1.
რა იყო კარგი ჯგუფის ერთად მუშაობაში?
__________________________________________________________________________
2.
რა პრობლემა ჰქონდა
ჯგუფს?
___________________________________________________________________________
3.
როგორ გადაჭერით?
___________________________________________________________________________
ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა
ჯგუფის
ყველა წევრი ჩართულია
|
1
|
ჯგუფის წევრები უსმენენ ერთმანეთს
|
2
|
ჯგუფის
წევრები თანამშრომლობენ (აზრის გამოხატვის
თანაბარი პირობები)
|
2
|
ჯგუფი
პრეზენტაციისას წარმოადგენს მთავარ იდეას, აკეთებს დასკვნებს
|
2
|
ჯგუფი
პასუხობს შეკითხვებს
|
2
|
ჯგუფი
იცავს დროის ლიმიტს
|
1
|
No comments:
Post a Comment